מדריך לבחירת ציוד צילום לצלם מתחיל

0
1346
מדריך לבחירת ציוד צילום לצלם מתחיל
קרדיט FREEPIK

ציוד מקצועי לצילום מכיל המון רכיבים שמשמשים לצרכים שונים. חלקם מיועדים לצילום אירועים, חלקם לצילום פורטרט צילום עצמי צילום טבע או צילום מרחוק. צלמים מתחילים יכולים ללכת לאיבוד בין שלל העדשות, חצובות, פלאשים, גימבלים ועוד. בנוסף לכך קיימות מצלמות עם המון פונקציות שיכולות לבלבל. בייחוד את מי שנמצא בתחילת דרכו. לכן אספנו מספר טיפים כדי לאפשר לצלם מתחיל בחירה קלה יותר.

טיפים לבחירת ציוד צילום למתחילים.

נתחיל במצלמה- מדובר באביזר הבסיסי שמשמש את הצלם ללקיחת תמונה מקצועית. ההמלצה היא שבתור התחלה יתועדפו מצלמות פשוטות יותר עם מצבים מוגדרים מראש. למצב לילה תמונת פרוטרט, תמונת נוף אוכל ועוד. כך הצלם יוכל לבחור פונקציית צילום לפי סוג התמונה שהוא מצלם ולא לכוון אותה בעצמו. כאשר הוא יגיע לרמת צילום גבוהה יותר הוא ידע בדיוק איך לכוון את הצמצם ולשחק בהגדרות כדי להתאים באופן ידני את הפונקציות של המצלמה לסוג התמונה ולדייק אותה.

ציוד צילום-  העדשות הקיימות בשוק הן עדשות זום מאפשרות לכוון אורכי מוקד שונים. ועדשות פריים מאפשרות רק אורך מוקד אחד. מבינהן העדשה המומלצת לצלם המתחיל היא עדשת הפריים בעיקר בגלל היכולות הטובות שלה גם בלי תנאי אור טובים. היא לא יקרה ומאפשרת ללמוד איך לשלוט ביסודות הצילום. באשר לשאר האביזרים נדגיש שצלם מתחיל לא צריך שום דבר מאשר מצלמה עדשה טובה ותיק נשיאה. 

חצובה תתאים לצלמי נופים טבע או אדריכלות. מי שמתעסק בעיקר בצילומים אלו גם אם הוא מתחיל עליו להצטייד בחצובה טובה. חצובה טובה נמדדת בחוזק שלה בחומר ממנה היא עשויה. היציבות שלה שתלויה בחלקי הרגלים והאורך שניתן להגיע אליו. חשוב שהחצובה תהיה מאוזנת. לא כבדה מידי כדי שיהיה קל להתנייד איתה וכמו בכל דבר מהסוג הזה הבחירה היא אינדיוידואלית. לכל אחד יש את הצורך שלו ומה שנחשב בעיניו לנח. ולכן הבחירה במקרה הזה היא סובייקטיבית

הצעד הבא הוא השלב המעשי שמורכב בעיקר מניסוי ותהיה, הצלם המתחיל לוקח את המצלמה מתחיל להשתמש בה ולנסות להוציא ממנה את המיטב. צלם עם תשוקה למקצוע ילמד מהר מאד איך מכוונים את העדשה ואיך מוציאים את המיטב מהמצלמה שיש לו. יגלה את אומנות הצילום וירצה לשדרג את המצלמה כל תקופה.

לקבלת מידע על ציוד צילום מומלץ כדוגמת מצלמות דיגיטליות, פלשים למצלמות, אכסון מדיה, פנסי תאורה וציוד היקפי מלא לכל צלם מתחיל ומתקדם, לסקירת המוצרים באתר לחצו כאן

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here