מוסיקה והופעות לבר מצווה

0
2174
מוסיקה והופעות לבר מצווה

מוסיקה ובידור הנם חלק אינטגרלי בכל מסיבת בר מצווה. לכן, חשוב מאוד לתת דגש לנושא זה בהכנות למסיבה הגדולה. ישנם מגוון אפשרויות כגון הזמנת אמן אורח להופיע במסיבה או דיג'יי שירקיד את האורחים וינחה את הערב. בכתבה להלן ריכזנו עבורכם טיפים חשובים כדי לסייע לכם בבחירת מוסיקה ובידור למסיבה.

מסיבת בר מצווה זהו אירוע משפחתי בו בדרך כלל מתקבצים יחדיו חבריהם של החוגג/ת, המשפחה, הסבים והדודים כך שהמוסיקה אינה יכולה להיות רועשת וצורמת לאוזן.

יחד עם זאת, יש צורך להנעים את האווירה, להפעיל את הילדים כך שלא ישתעממו וייהנו, אחרי הכול מדובר בילדים ופעמים רבות הם לא נהנים בחברתם של מבוגרים ומעדיפים פעילויות המתאימות לגילם. לפני שמחליטים איך ובמה לבחור, מספר טיפים:

  1. טיפ ראשון – ראשית יש לקחת בחשבון את המקום הנבחר בו יערכו בר המצווה ואת מספר האנשים. הדבר נוגע גם להפעלות שתערכנה וגם למוסיקה. ישנן הפעלות שלא ניתן לבצע אם יהיו מספר רב של משתתפים ולהיפך. פעמים רבות המקום לבר מצווה הנבחר הוא המכתיב את ההפעלה ואופייה.
  2. טיפ שני – צריך לעשות הבחנה בנוגע לקונספט המוזיקאלי. באם מחליטים להזמין להקה או זמר אותם החוגג/ת מעריצים, יש לקחת בחשבון את שאר האורחים, שלא ייווצר מצב בו הילדים רוקדים ונהנים והמבוגרים מתענים, או להיפך, אם בוחרים משהו המתאים למבוגרים ולא לילדים, לכן מומלץ להגיע לעמק השווה.
  3. טיפ שלישי – ניתן לערוך הפתעה לבר המצווה ולהזמין הפעלה מבלי שבעל/ת החגיגה ידעו, אולם מומלץ כן להתייעץ ולשאול אותם מהן העדיפויות שלהם, אחרי הכול הם יודעים הכי טוב ממה הם ייהנו.
  4. טיפ רביעי – מומלץ שבר המצווה יהיו סביב נושא מסוים דבר היכול רק להקל, כך המוסיקה וההפעלה ישתלבו בצורה הנכונה והטובה ביותר.
  5. טיפ חמישי ואחרון – לעיתים כדאי להפריד בין חגיגת בר המצווה עם חברים לבין זו עם המשפחה והקרובים וזאת במידה וישנה להקה, תקליטן או הפעלה שתהפוך את החוגג/ת למאושרים שבילדים, אולם תיצור אי נוחות עם שילובם של המבוגרים. מי אמר שבר מצווה חוגגים רק פעם אחת?

לאחר כול זה הגיע הזמן להיכנס לעובי הקורה.

ראשית נתחיל במוסיקה: האסוציאציה הראשונה העולה בראש כאשר שומעים את המילה מוסיקה היא דיסק, משהו המתנגן ברקע, הופעה בטלוויזיה וכדומה. אולם כאשר מדובר בחגיגת בר המצווה, המוסיקה מקבלת מימד אחר לגמרי, לא עוד שיר המתנגן ברקע אלא להקה או זמר השרים על במה בהופעה חיה וכול זאת רק בשביל החוגג/ת.

אפשרות נוספת היא שכול החברים או קומץ מהמשפחה יקליטו באולפן שיר במיוחד עבור בר המצווה / בת המצווה וישירו אותו בהופעה חיה. כמתנה מתוקה ונעימה ניתן לחלק לאורחים דיסק ועליו השיר כמזכרת.

עבור בר מצווה בגוון פרוע, מקפיץ וצעיר ניתן להזמין תקליטן שיגיע כמובן עם כול הציוד הדרוש הכולל תאורה בצבעים שונים, מיקרופון וכדומה ויהפוך את החגיגה לערב בלתי נשכח.

בר מצווה בסימן קריוקי תחשוף את כול הנוכחים לערב משעשע, מלא בכישרונות צעירים וחבויים. היתרון בקריוקי לבר המצווה הוא שגם אילו שאינם ניחנו ביכולות שירה יכולים לאלתר ולשיר את השירים האהובים עליהם ביותר. ניתן גם לבקש מהאורחים היודעים לנגן על כלי כזה או אחר להביא אותו עמם וליצור ממש תזמורת קטנה, ובעל/ת החגיגה הם אלה שיבחרו את הרפרטואר שינוגן, וכך כולם ישירו ויכנסו לאווירה קסומה לגמרי.

ניתן לראות עד כמה מוסיקה לבר המצווה בוורסיות השונות שלה תורמת ומשמעותית עבור חגיגת בר המצווה. היא משנה את כול התוכן, האווירה וכמובן משאירה טעם של עוד.

עכשיו הגיע הזמן לעבור למרכיב השני והוא בידור לבר מצווה.

ההפעלה שתהווה את מרכז בר המצווה. כאשר מדובר בהפעלות למסיבה, כול שצריך לשאול הוא מה יעשה את הילדים שיהיו הכי מאושרים שאפשר? באם בר המצווה מתקיימים בשטח פתוח כדוגמת פארק, חוף ים, יער וכדומה ניתן לערוך מסלול מכשולים, הישרדות, להביא טרמפולינות וכדומה ולערוך תחרויות של ספורט אתגרי, או עבור הילדים שבחגיגה לערוך סדנת בישול בטבע. באם המסיבה מתקיימת במוזיאון, או בגן אירועים הנמצא באזור בו ניתן לערוך סיור, או חפש את המטמון ולקינוח החגיגה עצמה. אם מדובר בבר מצווה הנערכת לחברים בנפרד ולמשפחה והמבוגרים בנפרד, ניתן לערוך מסיבת דיסקו במועדון עבור הילדים, באולינג, טיסה בשמי הארץ, רכיבה על סוסים או חמורים, יום כיף בפארק מים או בריכה, ספורט ימי כדוגמת צלילה, כדור עף מים, תחרות קיאקים, אבובים וכדומה. קמפינג באוהלים ליומיים המלווה במדורה, צ'יזבטים וטיול ביום השני.

בדור של היום לא חסרות הפעלות וסגנונות מוסיקה שונים וכול שנותר הוא רק לבחור מתוך ים האפשרויות, מה שבטוח שבר המצווה כאלו לא ישכחו, שלא לדבר על הילדים.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here