איך לחגוג עליה לתורה בכותל

0
1118
איך לחגוג עליה לתורה בכותל
קרדיט כינור דוד

הגיע היום המרגש שבו אתם חושבים לערוך בר מצווה לילדכם, וכבר החלטתם את ההחלטה הנכונה של לחגוג בר מצווה בכותל. יום האירוע של בר המצווה מורכב ממספר שלבים, כאשר השלב העיקרי הוא עליה לתורה בכותל, שזה בעצם טקס המעבר של הילד שלכם מילדות לבגרות וחיים של מצוות רבות.

כאשר אתם מדמיינים את הכותל, כמעט בטוח שמה שעולה לכם בראש זאת רחבת הכותל המפורסמת. אתם בטח שואלים, האם זה המקום היחיד שאפשר לערוך בו את עליה לתורה? התשובה היא לא. אפשר כמובן לערוך ברחבה את הטקס, זה גם בהחלט מומלץ וכיף, אך יש מקומות לא פחות טובים מהרחבה הראשית, בהם אפשר לערוך את  בר המצווה בכותל בדיוק באותה רמת קדושה ורוחניות של רחבת הכותל.

מהם המתחמים שבהם אנו עורכים טקסי עליה לתורה

  •  רחבת הכותל הגדולההמתחם הוא הרחבה הגדולה והמוכרת, שבה יש מחיצה בין גברים לנשים. אנו עורכים עליה לתור בכותל סמוך למחיצה, בהצללה שאנו מכינים מראש. אנו מקפידים שהנשים של המשפחה תוכלנה לפנק את הגברים בסוכריות לעליה לתורה, אותן הן יוכלו לזרוק לכל אורך הטקס. אם אתם רוצים את החגיגה הקלאסית והמפורסמת של בר המצווה בכותל. זה המתחם בשבילכם.
  •  קשת וילסון –  זהו בעצם החלק המקורה של הכותל, המהווה בית הכנסת של הכותל. בחורף, זה המקום המומלץ לערוך בו את העלייה לתורה, מהסיבה שלא מוציאים את ספר התורה כשיש גשם. המתחם הוא מתחם שיש בו הפרדה בין גברים לנשים, אך על דאגה, אנו לא שכחנו את הזכות והכבוד של נשות המשפחה להיות נוכחות בטקס העלייה לתורה של חתן בר המצווה. המתחם שבו שוהות הנשים הוא עזרת נשים, אליו מגיעים דרך מנהרות הכותל. המתחם משקיף על הגברים דרך חלון זכוכית גדול שניתן לראות ממנו בבירור את הטקס. בנוסף, אנו מחברים את חתן בר המצווה והפייטן למיקרופון, והנשים יכולות לשמוע את כל מהלך הטקס דרך אוזניות שמחולקות במתחם עזרת נשים. מי שרוצה לשהות במתחם שאינו חשוף למזג האוויר וזמין כל השנה, קשת וילסון זה המתחם הנכון בשבילו
קרדיט כינור דוד
  •  שלושת המתחמים השקטים והאינטימייםאם אתם רוצים אירוע של בר מצווה בכותל באווירה שקטה ואינטימית, ללא כל הבלאגן והרעש של הכותל, קשת רובינזון, מרכז דוידסון והכותל הדרומי הם המתחמים בשבילכם. המתחמים האלה הם חלק בלתי נפרד מהכותל, כך שאין שום ירידה ברמת הקדושה והרוחניות של קיום עליה תורה במתחמים האלה. המתחמים האלה הם מתחמים משותפים לגברים ונשים, מה שמאפשר לכל המשפחה להיות ביחד בזמן הטקס. אם יש לכם כמות קטנה יחסית של אנשים ואתם מעוניינים במתחמים שקטים ואינטימיים, אך מהנים באותה מידה של המתחמים הגדולים, שלושת המתחמים האלה הם בשבילכם.
  •  עזרת ישראלזהו בעצם המתחם המשותף, הסמוך לרחבת הכותל, שבו ניתן לערוך עליה לתורה בכותל ביחד עם נשות המשפחה. זהו גם מתחם גדול המאפשר לערוך טקס של עד ל-100 אנשים. המתחם מושלם לעליה לתורה. יש בו כיסאות לאנשים שקשה להם לעמוד, הצללה קבועה והאווירה של האירוע היא כמו של רחבת הכותל, רק בצורה שבה המשפחה מחוברת יותר וחווה את האירוע ביחד, בצורה מלאה. מי שרוצה לחוות את כל היתרונות של רחבת הכותל, בלי הצורך בהפרדה בין גברים לנשים, זה המתחם בשבילו

בכל שאלה שיש לכם על מיקומים לעליה לתורה בכותל, אנו נשמח לענות לכם עליהן כחלק מהשירות של ארגון בר מצווה בכותל מאועד ת. תתקשרו אלינו עוד היום ותראו איך האירוע שלכם מוכן באופן מושלם.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here