אסתטיקה על השולחן: טיפים לעיצוב של מגשי אירוח שמושכים את העין

0
231
מגשי אירוח

השולחן הוא הלב של האירוע. זה המקום שבו האורחים יבלו את רוב הזמן שלהם, אז חשוב שהשולחן יהיה מסוגנן ואסתטי. אחד הדברים החשובים ביותר בעיצוב שולחן לאירוע הוא בחירת מגשי האירוח. מיני המאכלים המונחים על המגש בצורה אסתטית ומושכת מוסיפים צבע, טקסטורה ועניין לשולחן ולאירוע.  

אוכל תמיד יהיה גולת הכותרת בכל אירוע. אנשים תמיד ישימו לב לכיבוד ויתגודדו סביבו. מגשי אירוח שמושכים את העין הם אלמנט ויזואלי בולט שישפיע על האסתטיקה של השולחנות, וישפיע על האירוע כולו.  התייעצנו עם חברת ARTASTE חברה המתמחה במגשי אירוח, וביקשנו המלצות וטיפים לרעיונות לעיצוב של מגשי אירוח שמושכים את העין.

חומר המגשים: הצעד הראשון ביצירת מגשי אירוח שמושכים את העין הוא בחירת המגש עצמו והחומר ממנו הוא עשוי. יש לקחת בחשבון את הנושא והסגנון של האירוע ולבחור בחומרים המשלימים אותו. לאירוע מודרני וחדשני, אפשר לבחור בחומרים עכשוויים כמו זכוכית, נירוסטה או פורצלן. לאירוע בסגנון כפרי אפשר לבחור  פלטות עץ שיוסיפו חמימות וקסם. בחירת החומרים חשובה והיא תקבע את הבסיס לעיצוב.

לשחק עם צורות וגדלים: מגשי אירוח מגיעים בצורות ובגדלים שונים, ושימוש במבחר מגוון יכול להוסיף עניין ויזואלי לאסתטיקה של השולחן. בחירת מגשים בצורות ובגדלים שונים ישוו לשולחן מראה דינמי ומסקרן. הגדלים השונים של המגשים יוסיפו ממד של עומק לסידור השולחנות. אפשר לנסות שילובים שונים שיתאימו לסגנון האירוע.

גיוון וטעם: אחד ההיבטים המרכזיים של מגשי אירוח הוא היכולת להציע מגוון רחב של טעמים במנות ביס. ניתן לשלב טעמים, מרקמים ומרכיבים מגוונים בתפריט האירוע. כדאי לשקול שילוב של מאכלים חמים וקרים, בטכניקות בישול שונות. לדוגמה, אפשר לשלב מאכלים מלוחים כמו מיני מאפינס, ברוסקטה או ספרינג רולס פריכים. ניתן גם להציע אפשרויות צמחוניות, טבעוניות וללא גלוטן כדי לגוון במנות ולאפשר גם לאורחים בעלי העדפות תזונתיות שונות, ליהנות מהשפע.

מנות קלאסיות בגודל ביס: הוספת טוויסט למנות קלאסיות על ידי מזעורן מוסיפה אלמנט של חידוש. קחו בחשבון מנות אייקוניות ממטבחים שונים והפכו אותן לגרסאות פינגר פוד. לדוגמה, אפשר להגיש מיני המבורגרים, טאקו דגים בגודל ביס או שיפודי קפרזה זעירים. גישה זו מאפשרת לאורחים ליהנות מטעמים מוכרים בצורה קצת פחות מוכרת, מהנה ואינטראקטיבית.

תצוגה יפה: אסתטיקה היא המפתח בכל הנוגע למגשי אירוח. האופן שבו האוכל מוצג משפיע באופן משמעותי על המראה הויזואלי. אפשר לסדר את מגשי האירוח בצבעים ובמרקמים שונים, לשלב מיני מאפים, לצד גבינות קשות, מטבלים צבעוניים, רולים במילויים שונים. אפשר לקשט בעשבי תיבול טריים, פרחים אכילים או רטבים צבעוניים כדי לשדרג את חווית האוכל והאירוע.

מרכיבים עונתיים: אפשר להפיק את המרב מהטעמים של העונה באמצעות שילוב מרכיבים טריים ועונתיים במגשי האירוח. פירות, ירקות ועשבי תיבול שנמצאים בשיאם יוסיפו ורעננות לאירוע. כך למשל, במהלך הקיץ אפשר להגיש שיפודי אבטיח ופטה מרעננים או גספאצ'ו מיניאטורי של מלפפון ונענע. מרכיבים עונתיים מוסיפים נופך של ייחודיות וטריות לשולחן האירוח.

איזון טעמים ומרקמים: תפריט פינגר פוד מחושב היטב מציע איזון של טעמים ומרקמים. שילוב של מנות מתוקות, מלוחות, חריפות ומתובלות יתנו מענה להעדפות טעם שונות. אפשר להשתמש במרקמים מנוגדים על ידי שילוב של אלמנטים פריכים וקרמיים, כמו מיני קרוקט עם מטבל קטיפתי או קרקרים עם קרם אבוקדו. מינון אופטימלי של הטעמים והמרקמים ישפר את חווית האוכל וישאיר את האורחים עם חשק לעוד.

מנות בגודל ביס: פינגר פוד צריך להיות קל לאכילה, כך שיתאפשר לאורחים להסתובב באולם מבלי לשאת בידיהם צלחות עמוסות באוכל. מנות בגודל ביס מאפשרות לאורחים ליהנות ממגוון טעמים ללא צורך בסכו"ם. אפשר להציע צלחות קטנות או מפיות כדי שהאורחים יוכלו לטעום וליהנות מהמאכלים השונים בעל שולחנות האוכל.

מטבלים ורטבים: מטבלים ורטבים יוסיפו לפינגר פוד שכבה נוספת של טעם ועניין. אפשר לגוון במבחר של מטבלים משלימים שמשתלבים היטב עם תפריט האירוע. אפשרויות כמו איולי שום שמנת, רוטב ברביקיו מתקתק, צזיקי חריף או מאיו סרירצ'ה חריף, הן מעולות להשלמת הטעם והגיוון. גם מגוון תבלינים בטעמים שונים, יתנו מענה להעדפות אוכל שונות.

עיצוב של מגשי אירוח להפקת אירועים בכלל, ואירועים פרטיים בפרט, הוא הזדמנות מצוינת להציג יצירתיות הקולינרית ולהעניק חוויה בלתי נשכחת לאורחים. בשימת דגש על מגוון וטעמים, מזעור מנות קלאסיות, יצירת תצוגות יפות, שילוב מרכיבים עונתיים, איזון טעמים ומרקמים, שמירה על מאכלים בגודל ביס וקלים לאכילה, והצעת מבחר מטבלים טעימים אפשר ליצור אסתטיקת שולחן שתשאיר את האורחים פעורי פה.