כל השאלות שחששנו לשאול את המוהל – והתשובות

0
536
מוהל מוסמך
קרדיט https://hamohel.org.il/

במהלך שמונה ימים של ציפייה אנו, ההורים לבן שזה עתה נולד, נדרשים לאינסוף סידורים ומטלות במקביל לכך שחיינו כמשפחה מתרחבת מתחילים. ייתכן כי הימים הראשונים לשאול לאחר הלידה מציפים אותנו וכחלק מהסידורים סביב ארגון ותכנון טקס ברית המילה שכחנו או לא נעים לנו לשאול את  המוהל שבחרנו שאלות, מחשש שניתפס על ידו כמי שלא סומכים עליו. הרב בן ציון נגר מסביר לנו כי ראשית, אין דבר כזה לא נעים – מוהל מוסמך יודע בדיוק מה עובר עליכם והוא עומד לרשותנו לכל שאלה במלוא הרצינות והרגישות. לצד זה, הוא מרכיב עבורנו רשימת שאלות נפוצות סביב הברית ואת התשובות שלו.

כיצד נדע כי המוהל מקפיד על סטריליזציה?

מוהל מוסמך הוא מוהל שעבר את הכשרתו בוועדה מיוחדת המורכבת מהרבנות הראשית ומשרד הבריאות. במהלך לימודיו (כשנתיים) המוהל לומד כל מה שצריך לדעת בהקשר זה וכיצד שומרים על היגיינה אישית. ידע זה ניתן גם לרופאים מנתחים ולא נעשות שום פשרות. לכן, בחירה במוהל מוסמך מטעם הוועדה היא בחירה בטוחה. חשוב לדעת כי אין קשר לגבי מיקום הסמכת מוהל אשדוד, תל אביב או ירושלים – מוהלים מוסמכים מטעם הוועדה בכל הארץ.

האם ניתן לקיים ברית בחג או בשבת?

התשובה היא כן. בשל החשיבות העליונה שבקיום הברית, הותר לקיים ברית למרות ביצוע פעולות מסוימות הנחשבות כחילול שבת. כמו תמיד, לכל כלל יש יוצא מן הכלל ועל כן, מומלץ להתייעץ עם רב מוהל מוסמך אשר ידע לתת מענה הלכתי לכל שאלה בדבר מועד קיום הברית ועל אחת כמה וכמה כשמדובר ביום חג ושבת.

האם נדרש מניין לקיום הברית?

התשובה היא לא למרות שרצוי וכדאי כי יהיה מניין במהלך הטקס. אולם, בשל נסיבות תכנון הברית, אשר מתקיימות בהתראה מאוד קצרה וקיומה לעיתים בשבת (ואין רוצים לגרום לאנשים לחללה בכך שיגיעו עם רכבים), ניתן לערוך ברית על פי ההלכה גם ללא מניין. על כל שינוי שכזה או בעיה אחרת מומלץ ליצור קשר עם המוהל מבעוד מועד ולעדכנו. הרב בן ציון נגר הוא רב מוהל מוסמך אשר בקיא בכל ההיבטים הרגשיים וההלכתיים של טקס ברית המילה על. בזכות הניסיון הרב שצבר ביותר מעשר שנים של ליווי משפחות סביב האירוע המרגש הזה, הוא מוכן ומזומן לתת מענה לכל צורך ושאלה עוד בטרם חשבנו עליה. ניתן ליצור עמו קשר במספר הטלפון – 058-7645608 ולהתחיל לתכנן את טקס ברית המילה של הבן בראש שקט ובצורה בטוחה, מקצועית ומנוסה במיוחד.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here